Reha Arnika

....rozhýbáme vaše tělo

Akutní případy budou ošetřeny v daný ordinační den po domluvě s rehabilitačním lékařem.


 

Bojujte pohybem proti bolestem v zádech70-8O% lidí ve věku 30-60 let trpí  alespoň občas bolestmi v zádech. Někteří bohužel mají potíže většinu roku. Obvyklá terapie v ordinacích ortopedů, neurologů, ale bohužel i na rehabilitacích spočívá v podávání léků tišících bolest (analgetika) a léků uvolňujících svaly (myorelaxantia), k tomu se  přidávají obstřiky, klid na lůžku a později  často vodoléčba a elektroléčba.
Při vyšetření se ptám,  zda pacient pravidelně cvičí nebo sportuje. Již mne ale nepřekvapuje, že i mladí lidé odpovídají, že nikoliv, že na to nemají čas nebo se věnují nějaké pohybové aktivitě jen občas.
Vědecké studie z Univerzity v Heidelbergu z r. 2009 prokázaly, že i u nekomplikovaných výhřezů plotének léčení bez pohybu  celý proces hojení zpomaluje.
Pohybem se zvyšuje prokrvení, zlepšuje se výměna látková ve tkáních a produkují se látky tělu vlastní, které tlumí bolesti (endorfiny). Zároveň  pohyb posiluje svalovinu, čímž se vytváří pro páteř ochranný korzet.

Vaší páteři prospěje :
-    turistika, běh na lyžích a především nordic walking (výtečný sport pro všechny, hlavně pro ty, kteří mají nadváhu. Hůlkami odlehčíte klouby nohou. Vhodné i pro ty, kteří již používají francouzské hole nebo hole do ruky),
-    plavání (výhodný je styl kraulařský nebo plavání naznak, kdy zůstává páteř v přirozeném postavení, prsařský styl  není příznivý především pro bolesti hlavy),   
-    jogging (střídavá chůze a běh, ale pouze do hmotnosti 90kg, potom se poškozují klouby nohou. Důležitá je dobrá obuv, neběhat na tvrdém terénu jako je asfalt, neběhat z kopce  - příliš přetěžuje klouby nohou),  
-    cyklistika (nechte si ale poradit, jak máte mít umístěna vysoko řidítka a sedadlo, abyste dobře seděli).

 

Všechny sporty, při kterých dochází k prudkým, hlavně rotačním pohybům, nejsou pro pacienty trpící bolestmi zad příliš přátelská (tenis, squash, golf, gymnastika, kuželky). .
Ale nakonec  vždy říkám: důležité je se věnovat cvičení a sportům pravidelně, alespoň 1-2x týdně a věnovat se tomu, co vás baví. Nemá cenu, aby vám vymýšlel aktivity lékař. A nevymlouvejte se, že nemáte čas. Až vás přepadnou bolesti, budete těmto radám přístupnější, ale je to zbytečně pozdě!

 

A ještě maličkost: v prudké bolesti necvičte, to opravdu zůstaňte1-3 dny v klidu. Ale potom se hned jděte alespoň projít s hůlkami.
 
 
 MUDr. Zdeněk Šos, Rehabilitace Šos sro, Dobrovského 254, 346 01 Horšovský Týn, tel. 379 428 620, Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.


 

MUDr. Zdeněk Šos

Pondělí:   8:00 - 12:00
Horšovský Týn - rehabilitace, na objednání,

tel. 379 428 620
Úterý:     8:00 – 12:00
Staňkov, na objednání tel.379484177

Holýšov, na objednání tel.379 491 583

Čtvrtek:   8:00 - 12:00
Domažlice, Poliklinika II, U Nemocnice 148,
na objednání tel. 374 442 000, mobil 601593370 
Pátek: 8:00 - 12:00
Horšovský Týn – na objednání tel. 379 428 620

MUDr. Iveta Holečková      

Úterý:     8:30 - 15:00
Domažlice, Školní ulice / rehabilitace J.Kalousové/

na objednání tel.606 336 509
Středa:   8:00 – 12:00
Horšovský Týn - dle objednávky tel. 379 428 620

Čtvrtek:  8:00 - 12:00
odpolední hodiny vyhrazeny dětským
klientům Horšovský Týn – dle objednávek tel. 379 428 620

Pátek:     8:00-12:00
Poliklinika II, U Nemocnice 148, rehabilitace,
Domažlice- tel. 374442000 dle objednání, mobil 601593370

Rehabilitace Horšovský Týn

pondělí- pátek
7:00- 15:00 dle objednávky

tel: 379428620.
Objednávat se můžete
od 7:00-8:00 denně

Rehabilitace Šos,
Poliklinika II, Domažlice

Pondělí- pátek 7:00-15:00
dle objednávek,
tel: 374 442 000

 

 

acum arcommini trezalka bioteta