Reha Arnika

....rozhýbáme vaše tělo

Akutní případy budou ošetřeny v daný ordinační den po domluvě s rehabilitačním lékařem.


 

okenkojsemduchodceNázev odpovídá realitě, i já již několik měsíců pobírám starobní důchod. V ordinaci často poslouchám nářky, že je to hrozné období života , všechno bolí, ztloustneme, nemůžeme se na sebe ani podívat. Často lidé naříkají: Takto jsme si stáří nepředstavovali. Prodlužuje se doba odchodu do důchodu, prodlužuje se i doba dožití. Jen u nás za posledních 20 let se prodloužila délka života o 7-8 let. Jistě si ale všichni přejeme, aby doba stáří byla příjemná a provázená co nejméně potížemi.

Samozřejmě musím po pravdě nejprve uvést, že musíme mít štěstí, abychom se vyhnuli těžkým, nezvládnutelným nemocem a úrazům. Ale běžné stáří nemusí být martyrium. Pokud odcházíme do důchodu nyní ve věku kolem 60 let a budeme mít štěstí, můžeme se dožít 85-90 let. Máme tedy před sebou třetinu života! Dokud chodíme do zaměstnání,

máme navyklý pravidelný denní režim. Můžete –li pokračovat, určitě je to přínosné. Pokud ale skončíte s prací, je důležité tuto pravidelnost něčím nahradit. Tělo, mozek a především svaly potřebují neustále trénovat, jinak zakrňují.

Zkušení senioři vzkazují, že tělo se nejlépe udržuje pravidelným pohybem. Uvědomme si, že více jak třetinu hmotnosti těla tvoří svalová hmota, která samozřejmě bude zanikat, pokud budeme jen sedět a čekat, co se s námi stane.

Že jste nikdy necvičili a nesportovali? Ale máte před sebou 30 let života, to se mnoho věcí naučíte!

-          každý den / alespoň 4x týdně/ chodit /nejlépe s trekingovými holemi – máte pěkné držení těla a lepší stabilitu, odlehčíte opotřebená kolena a kyčle/, dokonce se doporučuje i alespoň 1x týdně navštěvovat posilovnu – ne kvůli obdivování svalů, ale kvůli tomu, abychom zůstali naživu,

-          jezděte na kole/ v zimě na spinningu/,

-          zima není období čekání na jaro,   zkuste lyže / nemusíte běhat, stačí na nich chodit/,

-          pokud jste zvyklí na rekreační tenis, fotbálek, určitě si tuto kratochvíli udržujte. Ale například v tenisu čtyřhra je spíše společenská zábava, lepší na trénink je dvouhra ,

-          udržujte v činnosti hlavu – luštěte křížovky, sudoku, studujte univerzity třetího věku apod.

-          neopouštějte přátelé, komunikujte s okolím, nezavírejte se do domů.

-          a určitě držet hmotnost, hubení vydrží déle.

Tak držím Vám palce!

MUDr. Zdeněk Šos, Rehabilitace Šos sro, Dobrovského 254, Horšovský Týn, tel. 379 428 620

Od 1.8.2014 nově Poliklinika u Nemocnice 148, Domažlice,2. poschodí, tel. 379 484 511


 

MUDr. Zdeněk Šos

Pondělí:   8:00 - 12:00
Horšovský Týn - rehabilitace, na objednání,

tel. 379 428 620
Úterý:     8:00 – 12:00
Staňkov, na objednání tel.379484177

Holýšov, na objednání tel.379 491 583

Čtvrtek:   8:00 - 12:00
Domažlice, Poliklinika II, U Nemocnice 148,
na objednání tel. 374 442 000, mobil 601593370 
Pátek: 8:00 - 12:00
Horšovský Týn – na objednání tel. 379 428 620

MUDr. Iveta Holečková      

Úterý:     8:30 - 15:00
Domažlice, Školní ulice / rehabilitace J.Kalousové/

na objednání tel.606 336 509
Středa:   8:00 – 12:00
Horšovský Týn - dle objednávky tel. 379 428 620

Čtvrtek:  8:00 - 12:00
odpolední hodiny vyhrazeny dětským
klientům Horšovský Týn – dle objednávek tel. 379 428 620

Pátek:     8:00-12:00
Poliklinika II, U Nemocnice 148, rehabilitace,
Domažlice- tel. 374442000 dle objednání, mobil 601593370

Rehabilitace Horšovský Týn

pondělí- pátek
7:00- 15:00 dle objednávky

tel: 379428620.
Objednávat se můžete
od 7:00-8:00 denně

Rehabilitace Šos,
Poliklinika II, Domažlice

Pondělí- pátek 7:00-15:00
dle objednávek,
tel: 374 442 000

 

 

acum arcommini trezalka bioteta